diagnostyka

Diagnozowanie zawieszeń szarpakiem

Wszelkie zużyte elementy zawieszeń i układów kierowniczych lokalizujemy za pomocą szarpaka hydraulicznego, który porusza kołami pojazdu w różnych kierunkach zarówno współbieżnie jak i przeciwbieżnie, co pozwala symulować na stanowisku diagnostycznym większość rzeczywistych obciążeń poziomych jakie występują podczas jazdy.

Sprawdzanie łożysk kół rozpędzarką

Często zdarzają się przypadki, gdy jadąc samochodem słyszymy charakterystyczny hałas - tzw. "huczenie" wytwarzany przez zużyte łożysko któregoś z kół lub nierównomiernie zużytą rzeźbę bieżnika. Po podniesieniu pojazdu na podnośniku oglądamy opony, obracamy koła rękami - brak diagnozy. Wykorzystując rozpędzarkę do kół, mechanik może rozpędzić na podnośniku poszczególne koła do znacznych prędkości i sprawdzić, czy źródłem hałasu są łożyska, a jeżeli tak, to zlokalizować konkretne koło. Jeżeli podczas rozpędzania hałas nie występuje, oznacza to, że jego źródłem są opony.

Diagnostyka komputerowa 

Odczyt kodów usterek, analiza parametrów sterowania, adaptacje sterowników do nowych elementów po ich wymianie, kodowanie wariantów pracy sterowników, wysterowywanie elementów wykonawczych, kasowanie inspekcji, wykonywanie dedykowanych procedur serwisowych.

Sprawdzanie skuteczności tłumienia amortyzatorów

Do diagnostyki zawieszeń w zakresie obciążeń pionowych wykorzystujemy tester amortyzatorów, który pozwala ocenić ich skuteczność tłumienia drgań oraz sprawdzić jak zachowują się pozostałe elementy zawieszeń poddane obciążeniom pionowym podobnym do tych, które występują na drodze.

Pomiary sił hamowania poszczególnych kół

Do pomiaru sił hamowania poszczególnych kół wykorzystujemy stanowisko rolkowe, które pozwala precyzyjnie lokalizować usterki w układzie hamulcowym, również w zakresie takich problemów jak owalizacja bębnów hamulcowych, skrzywienie tarcz czy sprawność korektorów siły hamowania. Po wykonaniu naprawy układu hamulcowego, mamy możliwość zweryfikowania prawidłowości jego funkcjonowania.

Szybkie pomiary zbieżności kół

Do szybkiej oceny zbieżności kół wykorzystujemy płytę najazdową, która ma możliwość swobodnego przemieszczania się w kierunku prostopadłym do toru jazdy. Miarą zbieżności kół danej osi jest wielkość przemieszczenia płyty po przejechaniu kołami odcinka pomiarowego odpowiadającego jej długości. Gdy koła danej osi są równoległe, płyta nie przemieści się. Wystarczy przejechać przez stanowisko kołami obu osi, aby stwierdzić, czy zbieżność kół każdej z nich mieści się w dopuszczalnym zakresie.

Testowanie wtryskiwaczy benzyny

Diagnozujemy wtryskiwacze benzyny w zakresie dawkowania, szczelności, kształtu strugi i jakości rozpylenia.

Script logo   StudioStrona.pl